Vandaag nog twee JLO PIANO blokjes opgehaald. Die had ik n poosje terug gekocht op MP maar nog niet op kunnen halen. Vandaag n aardige dag voor n ritje met de auto naar het winterse Brabant.
1 x G50 2H2 blokje zonder primaire aandrijving (en zonder de belangrijke snaar)
1 x G50 B2S2 dit type is o.a. op Sparta’s toegepast. Deze zou het meest compleet zijn en belangrijk, inclusief de tandriem. Dat ga ik zo controleren en kijken als ie er in zit in wat voor staat deze verkeert
De blokjes zijn grotendeels gelijk. O.a. de ophanging achteraan verschilt iets.
Frank, oei jammer van de zuiger. Nieuwtje erin, geen andere keuze. Is de cilinder in orde. Kon het niet goed zien, ja dat plekje maar is dat nog te doen.
Ja de cilinder is volgens mij prima in orde . Moet nog wel wat koolaanslag verwijderen van dat stukje cilinderwand waar de zuiger een stukje mist. En kijken waar ik een juiste zuiger en zuigerveren kan vinden.
kreeg ik gisteren onverwacht bezoek van collega clublid en mede Sparta rijder Hans Kopmels..
Hij had nog wat Sparta / JLO onderdelen liggen waar hij niets meer mee deed en dacht wellicht kan Frank er wat mee voor zn Sparta’s en zo niet kan het door naar het Sparta onderdelenfonds.
Ik denk zeker dat ik er wat mee kan omdat ik verschillende losse JLO blokjes heb liggen die nog onder handen genomen moeten worden.
Vandaag nog een parijtje gereedschap opgehaald bij een gepensioneerd monteur. Hij had veel van zn spullen op MP gezet. Ik had n bod gedaan maar dat leek niets te worden. Tot ik gisteren ineens een berichtje kreeg of ik het toch nog wilde hebben. Nu was dat in Ridderkerk dus ik had al gezegd dat dat even kon duren.. tot mn betere helft ineens met de mededeling keam dat ze een kast wilde halen bij IKEA in Barendrecht. Nu was het adres in Ridderkerk daar 15 min vandaan dus vandaag én een kast gehaald (en in elkaar gezet) én gelijk dat gereedschap opgehaald. Nou dat was de prijs dubbel en dwars waard want het meeste is Gedore, Knipex. VBW en een flink pakket vijlen,Schroevendraaiers, tappen, snijplaathouders en snijplaten. Het spul is gebruikt maar verder nog prima. Ga ik weer veel plezier van hebben hier in mn garage en in de container(s)