Morgen donderdag naar Alfons om de ontstekingen door te meten ,heb ook weer al een nieuwe binnen .
Maar misschien zit er wel een klein knoopje op wat je met een pen in kan drukken voor risetten .
Maar heb weer al een nieuwe binnen dus we kunnen weer .
Bobine valt af het systeem werkt met C D I Joop .
Morgen vrijdag meten Alfons heeft de betere apparatuur voor die ontstekingen door te meten .
Ben wel benieuwd wat er uit komt .
Vandaag vrijdag de 13 e de ontsteking spoelen door gemeten bij Alfons en die waren goed , minime verschillen in de metingen .
En dit gaf mij weer hoofd brekens te meer omdat ik dacht het is niet de C D I was , die had ik gewisseld de eerste keer zonder resultaat ,en toen de ontsteking gewisseld en weer gaan .
Dus Alfons zegt de C D I kapot ,de oude doorgemeten en die gaf normale waarden .
Ik krijg er een punt hoofd van .
Ik probeer morgen van dit onderwerp een apart topic te maken dus niet schrikken als de berichten hierover verplaatst zijn, ik zet dan uiteraard wel een link naar het topic zodat het goed terug te vinden is..
Ontsteking de oude er weer opgezet , die dat ik dacht kapot was ,maar doorgemeten door Alfons en goed leek te zijn ,cdi gewisseld 2 trapjes en die liep weer ,en dit begrijp ik niet , de laatste keer toen de ontsteking gewisseld was liep die weer zo n 40 km met die zelfde cdi .
Zal nog een keer aan Alfons vragen of die de cdi wil doormeten .
Na stevige gesprekken over zo n Alizan ontsteking ,WAT het nu eigenlijk is dat die er mee stopt .
Wat er voorbij kwam was sluiting in de ontsteking ,omdat er wat spelling op de krukas lagers zat ,het raken van het vliegwiel tegen de spoelen .
Massa was ook zo n punt ,heb een extra massa aangelegd ,en gesoldeerd ,ook de zaak blank gemaakt en vast gezet met kartel ringetjes .
Ook de instructie s van de montage ontsteking div keren door gekeken /gelezen ,de montage leek goed .
Extra massa naar de cdi heeft nu 2 maal massa .
Denk nu moet het goed moet zijn ,maar ben wel bang om een ronde te rijden .
Contact ,.licht ,.stopper NIET aangesloten .
Ronde van 81 km en wat dacht je weer stil vallen met de Simson ,.net een nieuw blok nieuwe speciale uitlaat nieuwe alizan en nieuwe carburateur alles nieuw .
Vuiltje in de carburateur ,doorblazen en rijden ,wel vervelend hoor maar redelijk snel opgelost .