misschien iets om te laten zien op de Boluz beurs Joop
al weet ik niet of dat binnen zal mogen…
Nou Joop das nr 2, borenslijpen, kabelsvertinnen en wat nog meer. Anders een keertje iets regelen met groepje?
Je zou ook een oude fietsbelkop van vroeger moeten hebben en die even verwarmen. Basis is er voor schroefdraad met een beugel kan je ophangmodel maken, vlammetje er onder en kabeltje er even in stoppen. Op die manier maakte we vroeger vislootjes etc… Er is wat ongezonds gedaan in een schuurtje met vuurtje en dampen. ![]()
Zou best kunnen hoor Frank. Draadje stroom heb ik toch al nodig om de boren van Cor te slijpen, dus daar kan dan ook mijn soldeerpistool ingeplugd worden. Vuur komt er niet aan te pas of het moeten wel heel erg grote nippels zijn.
Das dan geregeld Joop? Je krijgt het nog druk die dag.
Zal toch wel te regelen zijn zeker Jan!
Ik bedoelde eigenlijk het vertinnen van kabeluiteinden zodat je die beter door buitenkabel kunt schuiven. Maar het solderen van nippels is uiteraard ook mooi om te laten zien. Ik dacht niet dat een soldeerpistool daar heet genoeg voor werd. Ik ben benieuwd ![]()
![]()
![]()
De voorkant van de Simson aangepakt handels er op ,was al van Maandag van plan om de kabels er op te zetten maar kwam er maar niet van .
Verschil tussen de foto s zijn de stuur stoppen .
Zoek de verschillen dus Cor ![]()
Verschil zijn de stuur doppen staat onder de foto s
Nu met de kabels er aan ,maar nog niet gesoldeerd ,er zit een tikje in het bedienen van de koppeling en de voor rem moet ook nog even inlopen
Je zult het zien Frank en overigens, een kabel, die met een scherpe goede kniptang is afgeknipt, kan prima door een buitenkabel geschoven worden zonder dat ie gesoldeerd is hoor.
Sorry voor het vervuilen van je topic Cor ![]()
Goed gereedschap is je halve werk .
Helemaal waar Cor!
Nu de Aanhangwagen / kar klaar is weer maar verder met de te spuiten onderdelen ,de deksels nieuw gekocht dus die waren strak wat niet zo was bij de tank .
Tot overmaat van ramp ook de tank nog een keer laten stuiteren , [ toen ik aan het passen en meten was ] extra plamuur heb hem voor 89 % strak gekregen 11 kleine puntjes die niet 100 % waren maar als je niet weet waar te kijken kijk je er over heen .
Zie foto .
Jij stopt ook niet zo snel heej Cor. Mooie strakke tank weer.
Cor niet doen, straks krijg je spijt als de lak er op zit. Je hebt voordeel dat er geen chroom op zit. Dus dan moet 99% gaan lukken, niet overhaast spuiten. De primer zit er op, verschillende hoeken langs de tank kijken en met stift even aantippen waar oneffenheden zitten vlgs jou die in beeld komen. Wil je wel een keertje helpen ôh.
Zo als je de tank ziet zit er iets verschil in de ronding zowel links als rechts , dat als ik dit niet schrijf kun je het niet zo vlug vinden.
Boven op de tank is ook niet strak maar dat zit in de tank af fabriek leg je er een meet lat over zie je het ,typis Simson .
Ook de benzine kraan aansluiting die zit iets scheef maar daar kan ik niets aan doen .
Dat als er stickers er op zitten zal er helemaal niets meer van te zien zijn .
En dan nog een paar oneffenheden maar daar moet je maar naar zoeken als je er naast de brommert staat ,ik ben natuurlijk geen plaatwerker eej .
Geen plaatwerker, maar wel van alle markten thuis. Niet kunnen toch kunnen ee.