Project SIMSON S [ 53 ] wat een model S 51 moet/ is geworden

We gaan gewoon door moet voor de zomer rij klaar zijn ,.dus heb nog even tijd .

Maar bij de we er staat ook nog een ra ra tje tussen en daar lees ik niets over.

Ja ik heb m gezien Cor maar er zit natuurlijk weinig context bij dus dan is het wat lastig om er nu al van te kunnen zeggen wat het wordt.
Mijn eerste gevoel was een koplampoor of een schetsplaat voor naast een trapper of voetsteun. Maar dat zou wel heel toevallig zijn als het zo iets was.

Ja je gaat al de goede kant op het is niet voor aan de voorkant en ook niet voor het midden van de brommer .
Maar aan de achter kant ,nou dat is nog al een info of niet soms .

Dan zou het n kentekenplaat houder kunnen zijn :man_shrugging:t2::thinking:

Ik doe een gooi Cor. Even nagedacht toen ik bij je was om je sporing te bekijken die niet klopte en mijn lager met jou wiellager er uit te halen als voorbeeld hadden we het er over dat je er een aanhangkar aan wilde koppelen. Dus zou zo maar de basis voor trekbeugel kunnen zijn met oog om aan kar te lassen en te koppelen, vandaar ook de ronde hoek afwerking.
Ik hoor je uitkomst wel.

Ja Jan dat is correct het werk bovenin toch nog goed ,want je heb dat goed onthouden .
Hier nog een foto je

Mooi bedacht hoor :sunglasses::wink::+1: en goed gezien Jan

Is een beetje afgekeken van een D D R side ,een beetje aangepast en R V S gebruikt om het geheel te fabriceren .

Deze week ook het motor blok er weer onder gezet ketting er op plus de slangen ja zo noemen ze dat , de ketting kast.

Die slangen zijn van rubber als je de spanning van de ketting wilt controleren kun je de slang op en neer bewegen zonder vuile handen en dan weet je of hij strakker wel of niet moet gezet worden .
Over nagedacht he ,.die D D R jongens .

Maandag komt het stuur aan de beurt ,.en dan kan ik wat kabels gaan maken voor de Simson

En natuurlijk de handels er op .

Genoeg in voorraad om zelf je kabels te maken. Vertin je de uiteinden of met afstelbare nippels. Of gewoon hoe komt het uit? Buitenkabel heb je op de rol liggen zo te zien.

Gebruik geen binnen kabel op de rol Jan,. het is peer of dwars groot of kleine nippel en gas kabel natuurlijk daar maak ik mijn kabels mee.
En ik probeer zoveel mogelijk op lengte te maken .,zonder stel nippels .

Dat vertinnen van kabeluiteinden moet ik ook nog ns onder de knie krijgen want dat blijft altijd ellende :scream::face_with_peeking_eye::cry:

Dan is het misschien tijd voor een BOLUZ workshop :wink:

Zelf gebruik ik meestal fietskabel eindkappen om het raffelen van de kabel tegen te gaan :wink:

Jan had het over de buitenkabel op de rol Cor en volgens mij niet over de binnenkabel :wink:

Ja klopt Carl verkeerd gelezen .
Frank de uiteinden vertinnen is niet zo moeilijk hoor insmeren met S 39 klein puntje en dan een klein vlammetje er bij plus tin en het klusje is geklaard .
Vindt je die te moeilijk zijn er altijd nog van die alu eind kapjes /dopjes die je dicht moet knijpen .

Maar de binnenkabel is staaldraad en tin pakt daar bij mij nooit op. Ik denk dat ik hen niet warm genoeg krijg of zo. Nu zijn daar ook malletjes voor heb ik begrepen. Daar moet ik nog ns naar kijken. :eyes:

Daarom die S 39 dan hecht het aan en in de staalkabeltje .
Ook even met thinner spoelen ,vet vrij maken .

Ik doe het een keer voor je voor Frank!