Deze tank heeft ook op de spit gebalanceerd
Tja, ondertussen heb je er een aantal gespoten. Mooi hoor.
Vandaag vrijdag 28-2 -2025 de tank en de deksels van de Simson in Ferrari rood gespoten ,.kan ze lekker drogen dit weekeind
Dat het gaat met deze temperatuur Cor. Netjes gedaan zo te zien. Complimenten.
Wel een kacheltje er bij hoor om een graatje of 8 te verhogen .
Ah oke, ja ik dacht al, hoe kan hem dat lukken bij deze temperatuur, maar snap het nu. ![]()
Mooi rood is niet lelijk Cor, ziet er weer mooi uit.
Super mooi spuitwerk Cor daar kan ik nog wel wat van leren… Dat zou ik nog wel ns willen proberen maar goed daar heb ik nog wel wat projecten voor staan
Ferrari rood he !.
Vandaag eerste proefvlucht gemaakt ,maar dat had wel wat voeten in de aarde te beginnen bij de benzine kraan kneep hem kapot plastic uit loop er af ,
2 e benzine kraan ,draad niet passen ,3 e benzine kraan paste wel .
Versnelling werkt niet goed denk de veer .
carburateur lekt ligt,. misschien niet goed vast controle werk .
Toen een stukje rijden stuurde niet goed ,. 4 bouten van de voorvork nog niet vast gezet ,nu wel .
Kort om nog wat werk maar heb nog een hele week .
Mmhhaaa, kleine dingen op 1 na dan. Die versnellingsveer, kun je daar makkelijk bij of is het alleen afstellen.
Zonder strijd geen overwinning Cor! ![]()
![]()
![]()
![]()
Ja die zit aan de buiten kant achter /naast de koppeling ,makkelijk te bereiken en ik heb nog zo n veer liggen ori Simson .
Je moet wel even de aandrijf as aan de rechtse kant dicht stoppen anders loopt de olie er uit als je hem op zijn kant legt .
Op deze foto zie je de pootjes van de veer , op de schakel as .
Zit er geen keerring tussen de schakel as Cor? Je moet het maar weten, maar zal ervaring zijn schat ik in. Dat is nu met het mooie weer dus al opgelost denk ik ee Cor.
Toch nog een andere schroefbout van je deksel gevonden zo te zien of heb je hem bewerkt. Ik dacht een andere te zien dan in begin.
Er zit een keerring in het deksel, de kickstart as heeft een O ring in de schakel as .
En ja heb nog een andere iets grotere knop gevonden eigenlijk moet er een 6 kant lange m 6 in maar vindt de knop mooier .