Deze kan je met de hand open draaien en anders sleutel of schroevendraaier nodig.
Ja dat klopt Jan ,.die kant zal ik niet veel openen om dat daar het luchtfilter zit .
Deze middag de Simson met kar uitgelaten ,.daar moet ik nog stevig aan wennen
Op deze mooie zonnige dag ook weer wonderen verricht ,.de Simson schakelde wat moeilijk voor al 3 en 4 wilde niet zo ik dacht ja 20 jaar op de plank dat kan he ! zal er wel uit gaan met veel schakelen maar nee hoor .
Simson op zijn kant en kijken wat er aan mankeerde ,nu was het mij al opgevallen dat er een leek / sukkel met het ding bezig was geweest lees ook mijn naven opnieuw spaken ,vet aan de buiten kant van een dicht lager aan de rem trommel kant ?
Blok open gemaakt pook er weer op en kijken en ja hoor de schakel veer op zijn kop gemonteerd dit klemde .omgedraaid en schakelde weer Top .
Knap Cor. Dat je het gevonden hebt. Je moet het maar kunnen heej. ![]()
![]()
Poeh,poeh ![]()
Is dat kleine veertje boven de schakelas? Door het omdraaien komt er meer ruimte tussen veer en beugel denk ik en dan raakt hij net niet/wel.
Of zie ik dat verkeerd?
De veer achter de bevestiging van de pook daar achter zit die veer,. dat kleine veertje is om een asje op zijn plaats te houden bij het schakelen .
Je ziet de veer ,nu goed gemonteerd , net onder de versnelling as .
Wederom respect dat je dat ook weer gevonden en opgelost hebt hoor ![]()
![]()
![]()
Dat staat hem zeker. Leuk hoor.
Ziet er weer toppie uit zo Cor, ![]()
![]()
Netjes!
Al vind ik persoonlijk het zadel aan de grote kant…
Al zal hij wel lekker zitten denk ik ![]()
Kun je 200 km aan 1 ruk mee doorrijden Mielko ,.maar het is zo dat dit zadel er bij zat en deze is van de S 53 ,.zo ook de tank die is van een S 50 Simson ,.maar er kan altijd nog gewisseld worden .
En je kunt zo de kosten in de hand houden ,ook een Simson kost best wel wat euro s ,maar altijd minder dan een Zundapp of een Kreidler .
En ze rijden zo lekker je weet niet wat je overkomt .
Vandaag de linker spiegel op de Simson gezet ,maar moest eerst een helicoin plaatsen het gat in de handel was een stuk groter dan de ander ,de 8 mm spiegel viel er zo doorheen .
Ook een digitale teller er op gezet maar eerst weer maar een beugeltje voor moeten maken .
En dan nog een tank ontluchting gemaakt ,wil niet dat de dop vacuum trekt .
Er zit zeker een klepje in dat rode ontluchtingsdopje Cor?
Ja klopt Joop gebruikten ze vroeger ook bij de cross .
De doorvoer van de benzine dop is een velg ventiel van een auto ,past net in een benzine dop als die niet te dik is.
Weer leuk bezig geweest Cor, leuke vorderingen gemaakt.
Deze week nog een stang /beugel gemaakt voor een km teller of een toeren teller .
Ook nog een beugel moeten maken voor het contact slot in de kast ,omdat ik nog al een groot contact slot had gekocht wat niet paste maar achter het deksel zit nu een beugel waar het slot in zit en van buiten te bedienen is .
Wilde het deksel gat niet groter maken .
Beugels aan het boren geweest met de boren die Joop op de beurs voor mij geslepen had .
Dank hier voor Joop .
Dat ziet er zo toch weer keurig netjes uit ! knap opgelost in elk geval. ![]()