Project SIMSON S [ 53 ] wat een model S 51 moet/ is geworden

Echt keurig Cor ennuh, goed om te vernemen dat je boren ook echt boren!

Kijk Joop zo heb je ook weer eer van je werk!! :sunglasses:

Leuk toch Frank!

Ja, helemaal waar :smile::+1:

Deze week NOG een paar rode accenten aangebracht op de Simson ,de cil zit met koppelmoeren vast en daar passen deze boutjes mooi in .

Kijk m shinen :sunglasses::scream::smiley:

Fleurt lekker op hoor!

Ik zit met een dilemma.
Nu heb ik wel eens geschreven dat ik de Simson S 51 aan een clublid ging verkopen om het merk Simson te promoten maar ,het ding rijd zo lekker en ik heb ruimte nodig ,dus ik loop met de gedachte om een ander merk te verkopen .
En daarom zit ik met het dilemma .
Een ieder die het wilt weten hoe het voelt om een Simson te rijden is hier bij uitgenodigd .

Leuk initiatief Cor.
Is het geen optie om een of meer brommers ergens onder te brengen? :wink::smiley:

Dit weekeind weer een ronde gereden met de Simson ,de eerste was met een temperatuur boven de 10 graden ,en nu onder de 10 gr met veel wind dit was de reden dat de Simson een beetje sputterde duidelijk benzine te kort .
Wat een temp verschil zoveel uit maakt bij dit merk ,maar heb nog wat maatjes sproeier dus vandaag een maatje groter er in .
72 is standaard bij ori maar rij met een open lucht filter dus dacht 80 maar dit wordt 84 en kijken wat het doet .

Welke carburateur zit er eigenlijk op. Ik dacht een bing toch? Daar heb je genoeg sproeirs voor. Maar waarom rij je eigenlijk met een open luchtfilter?

Er zit een B V F carburateur op is zo n D D R ding Alfons ,sproeiers genoeg .
Open luchtfilter is al vast de voorbereiding op een wat grotere carb.
Het is niet echt een open filter maar met een filter mat .

Oke, zo’n DDR ding :grinning:, onderschat wat een goed luchtfilter op een juiste werking van het systeem doet heej. Maar dat weet jij wel. Kreidler is gevoelig op zijn luchtfilter en Zundapp veel minder. Bij Simson, geen idee. Heb zelf ook wel eens geprobeert om die trechter uit mijn luchtfilterbak weg te laten, maar dan doet hij ook vreemd. Te laat reageren op het gas geven en teveel smoren op gas los laten. Niet prettig rijden. Met die trechter, vele malen beter. Succes met zoeken naar de juiste setup/combi.

Maar ook jij weet Alfons dat een Mikuni veel lucht nodig heeft en zo n B V F is een bijna gelijk waardig ding .

Gister de verlichting laten werken van de Simson S 51 pak ik het doosje waar het geheel in zat ,.spannings regelaar vergeten dus die deze morgen er in gezet .
Is een kwestie van stekertjes steken .
En omdat ik toch in de draadjes zat ook de S53 nog even aangepakt qwa electriek ,wat een draden zo met die richting aangevers

Laatste foto is de S 53 .

Ja, leuk toch die draadjes. Lekker uitvogelen. Vind ik altijd wel leuk. Zeker als het dan nog werkt ook. Als de massa maar goed is, altijd een belangrijk punt. Voor de regelaar heb ik zelfs een stukje blank gemaakt. Meteen ook voor de koeling. En extra massa draad gemaakt. Trek gewoon extra massa draden van voor naar achter en aan het blok. Altijd goed.

Netjes en overzichtelijk hoor :+1:

Ja t lijken altijd kleine klusjes maar als je eenmaal begint :scream::scream::flushed:
Maar t ziet er erg netjes uit zo!

Gister avond toen het donker was nog even gekeken wat de verlichting doet van de S 51 .
En dit viel toch iets tegen ,alles werkte naar behoren maar had meer verwacht iets helderder licht van een halogeen lamp .

ik denk ook niet dat de lichtspoel oorspronkelijk bedoeld was om een halogeenlamp te laten branden… dus ik kan me voorstellen dat die halogeen lamp iets meer vraagt dan de spoel kan leveren of heb ik het dan fout?