Volgende week een andere cil er op zetten ,omdat ik er nog een paar heb wil weten wat die doen .
Andere cil er Maandag op gezet ,en nog geen tijd gehad om proef te rijden .
En als het een beetje mee zit moet ik er nog een aantal testen deze zomer .
Dit was de cil die op het 3 gang /versnelling blokje zat ,waar nu de Minarelli cil op staat .
Cor de testrijder van Simson… je hebt je carrière misgelopen Cor!!
![]()
Ja deze zomer ben ik best wel veel cil aan het testen .
Dit is de eerste van een reeks van 5 stuks .
En dan tel ik de Minarelli s cil niet mee ,. ook de cil s van de vogel serie of te wel de Habicht .
De laatste 4 weken een andere cilinder getest ,deze kwam goed uit de bus ,rammel vrij en een goede top snelheid .
Ook 124 km op 1 morgen .
Ik heb nog 2 kleine dingen die er aan moeten veranderen ,standard iets verhogen en de handvaten vaster zien te krijgen .
Verbruik ook gemeten en kwam op 1 op 38 helemaal niet verkeerd .
Dus tijd voor een cilinder wissel.
Vandaag maar eens wezen tanken na een ronde nagenoeg vol gas ,55 plus gereden waar het kon ,top is 60 digitaal .
kwam uit op 1 op 31 km .
Toch nog al wat verschil met de ronde s met de Sunday morning boy s . 1 op 38 km
Deze handels imi Zundapp gaven al in het begin problemen eerst was het gat niet de goede diameter voor een spiegel ,maar helicoln geplaats en op gelost .
Ondanks de goede diameter van stuur en handels ,bleven ze maar los zitten ,telkens aandraaien was het weer even goed en dan stonden ze weer los .
Zo zwaar aangedraaid dat de draad in de handel kapot ging maar een moertje er op en klaar ,dacht ik, maar ook dit werkte niet.
Toen afgetekend en de handels 2 cm naar buiten en de boutjes er uit ,klein beiteltje goed scherp geslepen en het stuur rondom ingeslagen ,op de goede stand de handels terug geplaatst ,toen stonden ze vast ook zonder boutjes .
Ja, op een glad stuur heb je weinig grip he. Prima opgelost!
Vandaag weer maar eens een cilinder gewisseld ,deze komt van M P ,paar jaar geleden gekocht 2 tegelijk .
Moet nog test rijden .deze cilinder is licht bewerkt dus geoptimaliseerd .
Deze heeft een gepolijste zijkant op de kop ,.niet zo goed zichtbaar op de foto .
De uitlaat poort is wat groter dan de andere cil maar ik dacht zal wel merkbaar zijn,. maar niets van dat alles .
Nog niet vol snor gegeven ,komt nog .
Het doel van het testen is, neem ik aan; willen weten wat zo’n cilinder “doet”
Probeer je die dan nog te optimaliseren?
En daarna in de handel of bewaren voor jezelf?
Het is zo dat als je in eene keer een hele leuke goed presterende cil heb blijf je daar mee rijden .
Het is nu zo dat ik nog al wat ori cil heb verzameld ,maar eigenlijk niet weet wat ze doen ,na de test wel ,en ik vind het leuk om zo iets te doen .
Maandag een Simson bestelling gedaan in Duitsland ,.donderdag binnen vrij vlot deze keer ,.vrijdag de Km teller er op gezet ,jammer de km teller kabel iets te kort wijzer slingert .
l
Ja, lukte dingen toch. Zo maak je de brommer echt je eigen ding. Tip, maak het moertje van je kettingspanner ook rood?
Ja kunnen ook nog 2 rode vleugel moeren op .
Ja, vind ik ook Cor. Nu wel een rode bougie kap en kabel erop.
Heb je wel eens nagedacht iets met je voorspatbord te doen. (hij is zo wit vind ik)
Ja voor sparboord moet eigenlijk grijs gemaakt worden maar moet een goede kunststof primer hebben .
Het spatboord is ook een beetje gekrakkeleerd/gebarsten en weet niet of dit geheel goed komt .