Project SIMSON S [ 53 ] wat een model S 51 moet/ is geworden

Wel met Alfons eens dat dit wit niet zo past… maar waarom ook niet rood? Of wordt dat teveel?

Hij is al een beetje “special”, dus leef je een keertje uit Cor. Ik dacht zwart en dan ook een rood ruitpatroon, net als je zadel.
Is wrappen een mogelijkheid?

Omdat de groene de benzine kraan lekte heb ik de rode gepakt even naar Mielko weer even lekker bij gebabbeld ,en toen naar huis half onder weg gas kabel af .
Dacht trek even de buiten kabel omhoog en rij door maar daar dacht de Simson anders over de gas kabel pikte uit ,.dus een km of 3 - 4 lopen .
Uit de wind zon op je rug Zweten !!

En net niks bij je natuurlijk

Ja andere rug zak met daarin de spullen die ik moest afgeven .
Klote toch he .

Ja zonzijn we op zn tijd allemaal aan de beurt… :man_shrugging:t2:

Maar daarbij hebben we dan weer mooie verhalen bij een meeting of bbq :wink::sweat_smile::joy:

De Groene S 53 af getankt en dan kijken wat deze nu verbruikt zonder aan lopende rem .

We zijn benieuwd!! :wink::sunglasses::grinning:

Anders ik wel ,.we gaan het zien .

Deze week zat ik op een Simson side en zag dat ze daar verdikte gas schuif afstel schroeven verkochten,. en wel voor 8,95 euro ja en wie ben ik om dat ook eens uit te proberen .
Eerst maar eens gemeten het gat moest 3 mm en de pin moest 2,8 worden ,en de punt 2,2 voor in de gas schuif .
De eerste pin een uur en de 2 e 20 min .
Heb ook een keer gehad dat er een stukje afbrak onderweg een herrie daar in de cil maar hij bleef lopen, naar huis gesukkeld het stukje was door de uitlaat geblazen ,iets de kop beschadigd en een putje in de zuiger ben er goed mee weggekomen .
Maar denk dat dit met de nieuwe pin niet meer voorkomt

Ook gelijk een mini schroeven draaier gemaakt de uitlaat zit in de weg bij de S51 .

Nou jij bent ook weer lekker bezig Cor! :sunglasses::grinning:

Die breekt nooit meer af!

Vandaag maar eens verder met het innoveren van de afstel schroef voor de B V F carburateur .
In eerste instantie wilde ik een ring rond de stelschroef maken halve dag naar gezocht ,maar kreeg een helder moment en dacht ik doe er een ventiel schroef aan maken kun je de stelschroef met een schroeven draaier draaien en met de hand .
Een Simson blok danst nog al in de blok rubbers .

En weer een dag voorbij .

Heb je op de kop van de bout draad getapt zodat je ventielmoertje er op kan draaien Cor? Of heb je ander foefje bedacht met Loctite?

Gaatje is te groot om het te tappen Jan gewoon vast gezet met Bison 2 k lijm .

Zou ook te solderen zijn, dan kan je dat ventielmoertje mooi vol solderen en een sleufje er in voor een schroevendraaier

Er zit een gleuf in de stel schroef ,.dat als je de schroevendraaier er in zet trilt deze er niet uit

Prima toch!

Gister woensdag nog een andere uitlaat onder de Simson S 51 geschroefd

Deze is met een zelf gefabriseerde uitlaat flens die eigenlijk niet meer kan loskomen .
De uitlaat bocht gaat met 2 maal O ringen de flens in

Zit perfect zo .
De bochten op de foto met de uitlaat flens zijn een krimp passing dus zonder te lassen wel moeten de ogen er nog aan gelast worden .

PTFE O-ringen Cor?