Viton kunnen hoge temperaturen aan ,maar we zullen het zien Joop .
Over Simson gesproken.
Ik kwam dit tegen op YT.
Ik moest gelijk aan onze Cor denken.
Zou n mooi project voor je zijn ![]()
![]()
Ja mooi he .
Er komen wel meer van die filmpjes voorbij .
Verleden week zag ik nog een 4 cil Simson .
Verleden week ook nog een flens gemaakt om een wat grotere carburateur op de Simson te zetten ,een beetje afgekeken die bij een webshop te koop waren .
Had nog een stukje alu liggen .
En ben aan de slag gegaan ,best wel weer goed gelukt .
Heel netjes weer ![]()
Dat als je pesionada bent Joop sleur van alles uit de hoek.
Dat ziet er weer heel netjes uit Cor.
Benieuwd hoe het uiteindelijk werkt met de grotere carburateur
Hier bij hoort natuurlijk een wat gepepte / geoptimaliseerde cilinder en moet de goede combi zijn met elkaar ,.maar heb al wat klaar liggen .denk dat dit een zomer gebeuren wordt .
Vandaag 30 -12 -2025 voor de laatste keer een cil gewisseld dit jaar , deze lag al een tijdje te wachten en Ben had al een keer of 3 gevraagd wanneer die er op ging,. dit jaar dus kan nog net .
Ben heeft zijn hand tekening er ook op gezet .
Soms vraag ik mij weleens af waarom er soms zoveel cilinders gewisseld worden, ik heb er tot nu toe nog maar 1 gewisseld omdat toen het blok open lag en de uitlaat tuit lekkage vertoonden ![]()
Om te kijken wat ze “doen” denk ik Carl. Toch een beetje een sport natuurlijk!
Dit is gewoon om te kijken wat al die verschillende cil het doen ,.dan frees je er weer een beetje aan en kijk je weer wat die doet .
Daar is weer flink gewerkt. Ik moet zeggen dat ik nog genoeg uitdaging ondervind om spul gewoon origineel aan het draaien te krijgen en houden.. dus vijlen en frezen zit zeker nog niet in mijn pakket.
Waar ik ook nog eens mee wil experimenteren is deze zuiger ,deze heeft spoel poortjes aan de zijkant van de zuiger ,tussen de piston pen en zuiger veren .
Ik ga dit eerst bespreken met Ben ,voor de beste resultaten .
echt pionieren heet dat.. Jullie hadden al in de tijd moeten leven dat brommers voor het eerst gemaakt werden…
Is tweetakttechniek van meer dan een eeuw oud Frank.
Ja, die zuiger zo uitgevoerd. Het spoelkanaal bovenin vullen. Alleen de persslag is wat kort. Dus een voordeel en een nadeel. Kwestie van proberen. Wel een volle krukas gebruiken om ook snel een persdruk te krijgen. Tja wie zal het zeggen.
BEN !!! weet dit wel .
Dat is voor mij nog altijd hogere wiskunde..
ik ben al blij dat ik het basisprincipe een beetje snap
![]()
Ik ben al blij dat de brommer betrouwbaar draaid en dat ik um goed afgesteld krijg ![]()
Met snelheden boven de 60 km/uur riskeer al een WOK, en de controles worden er in ieder geval niet minder op ![]()
Maar goed het is leuk dat Dr Ben het voor elkaar krijgt ![]()