Ik hou het ook liever origineel maar t mag ook wel 50 echte km s lopen hoor.
Moet niet maar als het zonder al te rigoreuze ingrepen kan is het wel mooi
Vandaag wat spruitstuk rubbers pas gemaakt voor de Membraam cil, ook gelijk voor de lucht aanvoer .
Heb er nu de 4 e cil op en het wordt wel zomer voor de test van deze cilinder .
ziet er ook weer netjes en indrukwekkend uit zo ![]()
Ja ben ook wel benieuwd wat het doet ,en of er nog veel aanpassingen moeten volgen .
Gebruik je koelvloeistof slangen Cor zo te zien? Die zijn er ook in verschillende maten ee.
Ziet er weer netjes uit zo.
Klopt Jan en ze werken goed .
Wat ook zo lekker is aan deze slangen ,die worden in de loop der tijd soepeler en de ori slangen rubbers drogen uit en schuren dan .
Dat is dan wel n mooie eigenschap! ![]()
![]()
Vandaag de Simson 51 weer eens na gekeken en weer die ontsteking die het af laat weten ,.ik kan er 1 2 3 niet bij wat de oorzaak is .
Cor, vertel iets meer. Had je de spanningsregelaar al vervangen? En ben je toen gaan rijden en weer stopt hij ermee. Onder welke omstandigheid. Meer info en dan kan ik meedenken.
Er valt niets meer te vertellen omdat ik het niet meer weet ,nu de nieuwe ontsteking er in en zonder licht en dergelijke aangesloten ,en kijk nu wat er gebeurt .
Naar aanleiding van een aantal mensen die denken dat de temperatuur een rol speelt van de ontsteking , heb ik het volgende gedaan ,een beetje afgekeken van Zundapp die heeft ook in het ontsteking deksel een gleufje .
Dus mijn kleinste doorslijpschijfje gepakt en aan de slag ,heb net onder de rand waar Simson staat een gleuf gemaakt schuin naar boven dit inverbant met water overlast ,de gleuf is 1,8 mm breed en bijna niet te zien vanaf de buiten kant .
Misschien toch 2 gleuven maken, dan krijg je tocht door het systeem.
Ja wordt aan gewerkt deze avond meer .
Maar bij Zundapp is er ook maar 1 sleuf /gleuf .
Maar ben het met je eens als je de inlaat aanpakt moet je ook de uitlaat veranderen ,.lijkt wel een cilinder .
Gister de inlaat gemaakt vandaag de uitlaat gaatjes gemaakt .
Ook nog een spat schermpje gemaakt ,is eigenlijk een vet vanger dat het spul niet in de ontsteking komt .
Nu kan er geen 19 voortandwieltje meer op .
Slim gemaakt Cor.
Dat zal lucht geven. De spoeltjes zullen je dankbaar zijn!
Dit zal ik maar hopen dat het helpt ,.halve dag aan het klooien geweest .
Het valt niet mee om op dezelfde lijn de gaatjes er in te krijgen ,boortje loopt weg ondanks dat je een gaatje /putje centert .
Vandaag een mooie zonnige dag ,goed weer om een blokje te wisselen .
Toen het er onder zat en ik het olie pijl controleerde bleek geen olie er in dus olie gevuld .
Maar toen de proef rit koppeling in en in de versnelling en stond stil koppeling werk niet denk dat die droog is /staat en dan morgen weer maar open maken ,zo blijf je toch lekker klussen /hobbyen .
Vandaag geen weer om de koppeling na te kijken van het andere blok wand dat moest buiten gebeuren .
Dus mezelf maar opgesloten in mijn schuurtje kachel aan en het blok van de Simson S 51 reviseren .
Er moeten een paar dingen vervangen worden ,en dan gaat het over veren en een kickstart meenemer ,en dan is het blok weer nieuw .
Het plaatje dat op de aandrijf as zit haalde ik er af en het veertje bleef op de as achter onbegrijpelijk .
De lagers waren nog D D R lagers en de schroeven waren super schoon .