Project SIMSON S [ 53 ] wat een model S 51 moet/ is geworden

Voorvork staat er goed in Jan het is de 12 cm versie ,. het gaat om de wielen die staan niet goed in het midden ,.de trommelrem staat te veel naar rechts,. bij de schijfrem is het veel minder .
Zie foto s
Schijf rem naaf is er 1 van Honda en die zijn relatief smal kun je heel veel mee doen ,.en denk dan aan afstands bussen .

Pech Pech Pech verkeerd gemeten bij het kenteken en het achterlicht deze staan nu tegen elkaar aan kenteken gaat /moet naar beneden ,gelukkig is daar nog plaats genoeg voor maar dat boren in R V S daar krijg je toch een punt hoofd van .
Dit geeft wel weer aan dat je alles 5 x moet meten alvorens je gaat boren of wat dan ook .

Kijk bij deze foto kun je zien hoe het komt gemeten zonder Trespa plaatje en tril rubbers

RVS voorboren met scherp 3mm boortje en tamelijk laag toerental Cor

Klopt helemaal Joop en dan gebruik ik ook nog speciale boor en tap olie ,en dan nog aan de boorkolom hangen .
OP deze foto nog een beetje de boorolie in beeld

Als je aan de boorkolom moet gaan hangen, is je boortje niet scherp of niet goed geslepen Cor. Er zijn niet veel mensen, die goed boren kunnen slijpen.

Hou je je zelf aanbevolen om mijn boren te slijpen Joop ?
Ik moet wel zeggen dat ik in bezit ben van wat oudere boortje.
En dan liggen ze nog in 1 doos op 1 hoop ,ook niet goed natuurlijk .

Wil ik graag voor je doen Cor! Kom er maar mee langs of anders meenemen naar de beurs in Heinkenszand, dan neem ik mijn slijpmachientje mee.

Dat lijkt me een zinvol idee Joop. Kun je gelijk een paar demonstraties geven om op de juiste manier boren te slijpen. Doe je dat ook bij die kleine boortjes?
Kunnen we weer van elkaar leren, wat heeft het nieuwe forum al veelvoordelen gebracht ee.

Cor heeft al een nieuwe tros touwen aangeschaft voor zijn oorspronkelijke fiets tillift aan te passen schat ik in.

Das een goed idee Joop voor op de beurs ,kom je naast mij staan ,maak een meter vrij en dan een vorm van DEMO .
Lijkt je dat wat ?

Eigenlijk is het touw een paar mm te dik ,hoop dat die door de stopper kan ,maar voor 2,99 euro 25 mtr is het te doen he .
Dit bedrag komt natuurlijk bij de prijs voor de koper van de Simson ,en dat uitsluitend voor een B O L U Z lid .
Dit om het merk Simson te promoten .

Wil ik wel doen hoor Jan, en ja ik krijg ook een afgebroken boortje van 1mm nog wel aan het boren

Mooi Joop voor meer ruimte of andere vragen vraag het maar .

Van harte gefeliciteerd Cor met deze grote mijlpaal. Welkom bij de club van ouwetjes. Hopelijk nog veel gezonde jaren er bij.

Bedankt voor de felicitatie Jan ,.maar hoort deze niet thuis in de felicitatie topic .

Lijkt me een prima idee Cor. Spreken we zo af! Enneh, een meter is zat hoor en een stroomdraadje zal er ook wel zijn he. Neem ik ook wel een paar verschillende stukjes materiaal mee om in te boren.

O ja, ik had je al gefeliciteerd op FB maar ook hier gefeliciteerd met je verjaardag Cor :partying_face:

Ik wist bij het schrijven dat er iets niet juist was. Ik zal nog even in de Chatbox bericht doen voor ons , vlgs mij staat die er nog niet bij.Komt goed.

Hoeveel workshops ga je houden Joop, genoeg botte boren, anders kunnen we er nog wel wat regelen.

Vandaag div. dingen op het programa staan komt er weinig of niets van,. enkel een vraagteken uit gezaagd voor op een carter deksel .

Normaal staat er een 3 of 4 of 5 op zo n deksel maar ik heb een vraagteken er op gezet ik weet nog niet op welk blok het deksel komt