T blijft een kunstenaar die Cor
![]()
Eerst de boren van Cor maar eens doen Jan en dan zien we wel weer :smiley:
Ook deze week het voorwiel iets uit het midden gespaakt ,en het rem deksel aangepast .
Dit moet je zien als een race fiets wiel waar een pion van 7 tand wielen langs de spaken draait ,
Deze spaak methode heet paraplu gespaakt .
Ik heb ooit ook wel eens wielen gespaakt, waarbij de naaf niet in het midden zat, ik dacht BMW. Ik kan me niet herinneren of de spaaklengte links of rechts anders was. Gaf dat in jouw geval geen problemen Cor?
Ja Joop de eene kant zie je geen draad en de andere kant zit die er niet als te ver in de nippel .
Ga wat langere spaken bestellen en die er in zetten ,.eerst kijken of dit goed in de vork komt .
Een paar millimeter uit het midden gaat al gauw he, maar als het meer wordt krijg je toch spaaklengteverschil.
Geeft dat dan geen problemen met velg uit het midden van de naaf bij het rijden of bochten nemen? Heb je geen voorraadje spaken meer om uit te proberen. Ik heb de oude liggen van mijn oude velg, ik dacht uit bolletje 205mm kleine naaf, 19inch. Je weet wel of dat zou kunnen.
Ik ben wel weer benieuw hoe onze Cor dit varkentje gaat wassen… Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het hem gaat lukken.
Dit wiel is nu uit het midden gespaakt en komt mooi in de voorvork ,deze spaken zijn normaal 143 mm maar moet nu aan 145 gaan denken om de draad van de spaak goed in de nippel te krijgen .
Laatste foto dat het wiel nog te veel naar rechts staat.
Na het uit het midden spaken komt de velg precies midden tussen de vorkpoten en dus netjes in het spoor te lopen Jan
Deze week ook nog een stuur aanslag gemaakt ,. lijkt wel hout maar is R V S .
Komt ook nog een mm of 8 van onder het T stuk .
Zo zie je maar weer dat niet alleen de topic eigenaar iets plaatst, maar topic bezoekers hebben ook technische kennis en adviezen. Leve het nieuwe redelijk druk bezochte forum van frequente bezoekers. Ga zo door Joop.
Lache ik vindt het mooi .
Tank ook weer vast ,.ja vast is eigenlijk niet goed benoemd maar ligt in de rubbers en de buddy na 2 nieuwe beugels gemaakt ook weer vast .
Ook nog 3 cm kortere achter schoks er op gezet de andere vond ik te lang .
Vandaag donderdag 06 -02 -25 helemaal geen tijd om naar de markt te gaan ,maar de Simson in elkaar gezet .
Op straat gezet op de lijn van de straat ,en dat viel niet tegen alles mooi in lijn ,.hoop dat ik los handje kan rijden met de Simson .
Kijk even naar de band en dan naar het balhoofd ,alles in lijn ben erg tevree .
Dat gaat hard Cor met jou 53 / 51 project ![]()
Moet nog heel veel aan gebeuren hoor .
Gaaf hoor Cor
Persoonlijk zou ik hem een stukje door de voorvork laten zakken. Kan vertekend zijn door de foto hoor, maar de vork toont een beetje aan de lange kant.
Ja eens Joop, gevoelsmatig is de balhoofdhoek wat vreemd in verhouding tot het geheel. Maar het is wel n mooi ding aan het worden ![]()
![]()
![]()