Schrijf ook eens wat

Leuk fimpje.

Heel leuk filmpje :+1:

Inderdaad een heel leuk filmpje :smiling_face_with_sunglasses::smiley:

Hoi van de week leuk bezig geweest om alle 3 de brommers in orde te maken heb nu een 70 cc en een 80 cc en 90 cc alle 3 zijn klaar om km mee te gaan maken moet wel rustig aan doen alles moet nog wat ingereden worden nu nog goed weer en we kunnen

De Kreidlers zien er alle drie super uit Wim, de rode op de achtergrond ziet er ook goed uit :wink:

Die van mij er naast en je heb een qwartet .
Mooi hoor .

Daar staat voor een kapitaaltje. Mooi hoor!

Dat is wel n heel fraai trio zo! :smiling_face_with_sunglasses::smiling_face_with_sunglasses::fire:

Denk dat ik ook nog maar een trekhaak aan de voorkant van de Simson S 51 maak ,dan kan ik wat makkelijker gesleept worden .

Het seizoen moet nog beginnen Cor en jij houdt die Simson wel aan het rollen hoor, dus niet zo somber he! :slightly_smiling_face:

We gaan ons best doen Joop .

Ja weer somber weer daarom schrijf ik maar weer het 1 en ander ,hebben jullie wat te lezen ,en hopelijk ook eens ergens op reageren .

Ik kreeg de opdracht om de scooter van Mirjam te poetsen. Dat heb ik ook braaf gedaan. Toen ik daar mee klaar was wilde ik de scooter starten, de accu wilde niet meer voldoende stroom leveren om te starten. De accu lader erop gezet. Na 10 minuten wilde ze wel starten en aanslaan. 5 jaar oud. Dus de accu getest met mijn testlampjes en ik zag dat de accu weer tever terug liep. Dus maar een nieuwtje erin, gelijk goed geladen en vlot starten. Bij de controle zag ik dat het dimlicht nauwelijks wat licht gaf. Dus lamp eruit en jahoor zwarte kleur. Toen ik heel goed keek zag ik dat het spiraaltje gebroken was en een klein stukje raakte de massa. Dit duidt op sluiting. Ging toen de laadspanning van de accu meten en deze was nauwelijks 13V. Op groot licht gezet en ging naar 14,4V zoals het hoort. Weer op dimlicht en de spanning zakte zelfs tot 12,7V. Dus door de sluiting trok de verlichting zoveel stroom dat de accu niets meer kreeg en kapot is gegaan. Nu zit er een ledlamp in. En het systeem werkt weer perfect. Accu krijgt weer 14,4V en dat is goed.

Zo zie je maar weer eens wat voor gevolgen een doorgebrand lampje kan hebben!

Lekker bezig geweest.met ter afsluiting een goed gevoel overgehouden

Jazeker Joop. Zo heb ik nog wel meer gekke dingen meegemaakt met lampen. Dat zal ik je nog wel eens vertellen.

Jazeker Jan. Je moet er wel opkomen om de oorzaak te vinden.

Zoekt en gij zult vinden ,.maar het kan soms even duren .

Nou ik had het zo gevonden hoor. Ik zag die spiraal en hoe het dimlicht brande en koppel dat aan wat metingen over het laden van de accu. Storing analyse. Dit soort examens neem ik af in Nieuwegein, auto’s dan wel maar maakt niet uit. Storing en gevolg of andersom.:grinning_face:

Ik vraag mij af hoe we op het oude boluz kunnen komen, ik wil namelijk een oud topic terug lezen voor info wat ik zoek.

Het was voor de omzetting van EU nar NL beloofd, maar het duurt wel heel lang :weary_face: