Iets om tussen te klemmen en in de boormachine te zetten?
Hulpmiddel om een polijstschijf en staalborstel te bevestigen en in je boormachine te bevestigen.
Even een snelle roep wat in het bolletje komt.
Het lijkt me inderdaad een soort houder om schijven in te kunnen klemmen en dan in de boormachine te zetten… Die dingen kun je ook vrij goedkoop kopen maar zelf maken is natuurlijk ook wel weer leuk.
We zijn al een eind op weg is inderdaad voor in de boor machine ,maat let op de afmetingen .
Het lijkt er wel op dat er schuurlinnen op zit om iets te schuren wat niet weg kan lopen . Het is geen afgedraaid ijzer wat er tussen ziet. Wie weet.
Je gaat aardig de goede kant op Jan .
Nu ik denk dat dit het eerste zelf made ding is wat niet naar behoren werkt ,.deze slotbout was bedoeld om R V S te schuren maar de rol neemt niet goed het schuurbandje mee ,een doeken bandje gaat nog een klein beetje .
Maar voor de rest knudde .
Ahha, daarvoor dus. Wel een leuk idee. Jammer dat het wat tegenvalt. Zou een zachte rubberen rol een idee zijn, ook een grotere rol.
De rol is al zacht .
Als je groter gaat met de rol gaat het ook harder in het rond .
Dit is weer zo n tipich stukje gereedschap voor de Simson ,deze dient om het krukas lager uit te simmen langs de binnen kant om de krukas midden in het blok te krijgen ,rest gaat langs buiten .
Dit gereedschap is gemaakt van een stuk fiets drager wat bij Andre in de oud ijzer bak lag ,draadeind is recht afgedraaid door Andre met Dank aan hem .
Dikwijls wordt het uitgemeten met de schuifmaat ,maar dan moet je er een beetje scheef op kijken en kan de maat /lengte wat schelen .
Dacht dat ik de motor standard nog te moeten verbouwen voor het andere Simson blok heeft een iets andere ophanging ,.maar het blok hangt tegen de onderste bout
Dus hoef niets te verbouwen .
Kijk weer lekker in de weer.. de kunst is vaak om het probleem om te zetten in een werkbare oplossing ![]()
![]()
![]()
En dat is zo ,.komt best wel goed uit .