Het zijn soms simpele oplossingen maar als ze werken zijn ze soms goud waard…
Slim zoiets. Met schroefjes strijk ik de schroevendraaier langs een magneet die uit een harde schijf komt, die zijn echt sterk magnetisch en dan blijft het schroefje lekker plakken.
En dan heb ik ook nog een apparaatje om schroevedraaiers te magnetiseren én te dé-magnetiseren want soms wil je juist dat je schroevendraaier niet magnetisch is. Ooit eens ergens tegengekomen en werkt perfect. Zal er nog eens een foto van maken en toevoegen. Is maar een simpel dingetje maar o zo handig
Vandaag weer een beetje lekkerder in de schuur nog wel de verwarming aan ,maar was goed te doen .
Gelijk de magneten in de dopjes gelijmd ,maar ik denk dat ik nu een boutje er bij moet leggen wand het moertje blijft nu door het magneetje vast geplakt ,maar das ook geen ramp .
Ja zo simpel kan het zijn..
Mooi toch als het zo werkt!
Waarom een boutje er bij leggen Cor? Als je moertje aandraait kan je dan dop er niet aftrekken?
Of ik begrijp het niet helemaal wat je bedoelt met boutje er bij.
Nou Jan in elkaar zetten dan kun je je magneet er af trekken ,.maar als je het los draait hoe dan .
Boutje er bij om het moertje uit de dop te halen .
Oké, je kan ook los magneetje aan stang plakken waar dop opzit, moertje van je te verwijderen onderdeel er af, dan magneet van stangetje waar dop op zit en valt moertje er af denk ik. Is alternatief.
Nu zitten de magneten met 2 compo vast gezet ,moet eerst maar eens kijken hoe dit werkt .
Vandaag moest ik onverhoopt ook nog wat speciaal gereedschap maken ,had 3 handen nodig voor het monteren van de koppeling ,dus zelf een 3 e handje gemaakt ,en wat voor een .
Heb de tandwiel vast houder er voor gebruikt ,beugeltje er voor gemaakt draad in getapt schuifbaar gemaakt lange bout in het blok en dan gaat het als van zelf maar je middag is snel voorbij zo
Heeel vernuftig!!!
Zeker leuk bedacht Cor.
Die Cor blijft ons verbazen..
![]()
Heb de dopjes met de magneten er in gebruikt en ben er achter dat het maar ten dele werkt ,.dat als je een moertje op een tap eind draait en dan de draad er door komt door het moertje wordt je dopje er uit gedrukt ,werkt dus maar ten dele .
Kan beter het slangetje gebruiken .
Magneetje aan de buitenkant plakken dan kan het wel werken.
Vandaag nog een soort van speciaal gereed schapje gemaakt voor mij accu slag apparaat ,een imbus /tork houder gemaakt ,misschien bestaat het wel maar dacht maak het zet .
Bout moeren er op vast zetten vierkant maken de bout er in proppen ,zit zo vast dat lassen niet nodig was .
Nu schrijf ik misschien niet te koop maar heb ze staan van Gedore toen ik het spul wegzet kom ik het tegen van 27 jaar geleden is om de rem trommel van een Renault 7 af te hallen .
Vandaag nog een stukje speciaal gereedschap gemaakt ,hoop dat het goed werkt .
Ik liep er al een jaar of langer mee om dit te maken .
Ik ben benieuwd wat het is Cor. Ik kan het zo niet 123 thuis brengen.
Het is ook geen alle daags ding .
Echt een verzinsel van mij .