Is deze voor de Mobilette of de Kreidler ,Jan
Voor de kreidler cor
Mobylette heeft geen versnellingsbak he
Ja das ook weer zo .
Mooi stukje improviseer werk ![]()
![]()
Het hoeft niet altijd heel “high tech” te zijn als het maar doet wat jij wilt ![]()
Hier het wring ijzer wat ik zaterdag gekocht heb ,heb er weer al gemak van gehad .
En een beetje opgeknapt
Ziet er weer een stuk beter uit .
Zo zie je maar weer wat je met een beetje inzet bereiken kan Cor ![]()
Het is toch te gek he ,.zoek ik al bijna 2 jaar bepaalde maten steek sleutels in de maat 41 en 46 voor het aandraaien van de flens moer van de cilinder .
Koop ik een 34 maat en maak er een 46 steek sleutel van ,komt er een kennis van mij met een achter wiel waar de band van gewisseld moet worden .en komt dit verhaal naar boven en die heeft voor mij een 46 steeksleutel ,en de buurman had voor mij een steeksleutel 41 .
Dus ook weer compleet .
Je bent net n “magneet” voor dit soort dingen volgens mij ![]()
![]()
![]()
Zaterdag nog even op het damplein [ eens in de maand ] geweest heb daar weer 2 euro uitgegeven aan oud roest .
De 0,10 is gebroken toen ik het spul open maakte .
Ja dat is vaaknde ellende bij verroeste voelersets. Ik had er laatst ook 2. Die ha dik in n azijnbad gedaan maar de dunne voelers zijn daarbij te sterk aangetast maar goed er bleven nog aardig wat voelers over ![]()
![]()
Gezien de kosten van een nieuw setje, eigenlijk de moeite niet waard. En de afgebroken maatjes zijn net degene, die je het vaakst nodig hebt.
Ja dat is waar Joop, maar soms is het de uitdaging om t oude spul weer bruikbaar te maken
Is inderdaad gewoon leuk om oud spul op te zien knappen ![]()
Ja als je dan een beetje lang poetst op zo n voeler maatje geeft die niet meer de goede maat aan .
En je kan de cijfertjes niet meer lezen
Ja dat is zo Joop ,maar na jaren zijn ze toch een heel eind weg , laat altijd de 0,40 er uit steken
Voor je contactpunten zeker Cor?
Ja Joop klopt .
Weet niet of het in deze topic moet staan ,maar het is een geweldig hulp stuk .
Een werkbank plank volledig draaibaar op de bankschroef ,deze gebruik ik om het beurs blok te reviseren