Dat hulp stuk gebruik ik al jaren ,is ook makkelijk om een goed zicht te hebben .
En ook zomers getinte glazen zie ik ![]()
Ja Cor je weet op vindingrijke wijze elke vierkante milimeter in je knutselplekkie wel dubbel te benutten… Hoe eenvoudig kan het soms zijn en toch heel praktisch… T is al vaker gezegd dit is een van mijn favoriete categorieën
Je zal het geloven of niet maar als ik een schuur /berging of opslag ruimte zie kijk ik 2 keer en dan popelen mijn handen om het op te ruimen /te reorganiseren .
Moet eerst nog een koppeling vast houder maken voor ik weer verder kan aan het blokje van de B O L U Z beurs ,bestelling is onderweg voor het maken van zo n ding .
Dit is een stalen plaat ,tussen schijf van de koppeling waar een hand vat aan gemaakt moet worden .
Je heb die dan nodig voor montage ,.demontage heb ik gedaan meet de lucht sleutel werkt super snel .
Maar met de lucht sleutel vast maken is riskant ,vlug je moer dol .
Ik heb er ook eentje gemaakt voor puch blokken.
Weet je hoe die sleutel er uit moet zien?
Mogelijk heeft een van de clubleden wel zo’n ding liggen. Ik heb er meen ik ook een voor Sachs blokken geen idee of die toevallig het zelfde zijn.
Zo n sleutel /vast houder moet je per blok maken zijn allemaal anders .
Jammer ander had ik je mss kunnen helpen…
Maar het type blok waar jij aan bezig bent is mogelijk al eens door een club collega onderhanden genomen dus wie weet…
Ja daar heb je gelijk in Frank ,maar aangezien er nog weinig Simsons in onze B O L U Z club rijden zou zo n houder ergens in het land vandaan moeten komen
Dus zelf maken is de optie .
Een stukje staaf buigen en zo n tussen schijf er aan lassen van 3,66 euro die is 2 mm dik en je bent klaar.
Is al onderweg die schijf ,uit Polen .
Nou dat klinkt ook prima toch!
Voor mijn Zündapp heb ik er ook een keer één gemaakt, ik zal eens kijken waar die gebleven is ![]()
Die van mij komt bij het Speciaal gereedschap te hangen ,waar bijna alles hangt toen ik voor de Simson div. revisie gereedschapjes gemaakt heb zijn die in een aparte box beland ,maar hou het wel bij elkaar .
Doe ik ook, ik weet precies waar het voor de Zündapp ligt, alleen dan moet ik naar de schuur toe, en ik ben net thuis van het werk ![]()
Ziet er heel netjes uit Cor ![]()
![]()
Ik probeer mn speciaal gereedschappen een kleurtje te geven per merk n ander kleurtje zodat het makkelijk herkenbaar is.
Dat als ik mij zo bedenk over speciaal gereedschap dan heb ik in de loop der jaren heel wat van het spul gemaakt ,en past in het geheel niet in een kist en zelfs niet in een bananen doos .
Van Simson heb ik in een opberg doos dit is natuurlijk van /voor Simson maar heb ook nog standard spul gemaakt wat op meerdere merken passen aan mijn kast deur hangen .
Daar hangen ook poulie trekkers en vliegwiel trekkers bij voor meerdere merken ook de lager wipper /trekker drukker is ook voor div merken ,div vliegwiel vast houders ,tandwiel vast houders ,koppeling vast houder is voor Kreidler ,. de koppeling vast houder van Simson gaat bij de rest van de Simson in de opberg doos .
En alles moet dan wel weer een plaatsje hebben
Aan het deurtje zie je ook nog een kabel injector hangen dit is gekocht natuurlijk .
Ook zie je een ring steek sleutel hangen die gebruik ik voor rubbers tussen de koelribben te duwen .
Er hang ook nog een B O 17 lager trekker bij ,alleen voor Kreidler .
De grote steek sleutels maat 41 en 46 krijg ik niet in het kastje dus hangen aan de gereedschap kast ,deze zijn voor de uitlaat moer van de Simson .
De 41 voor de 28 mm bocht en de ander voor de 32 mm bocht .
Echt leuk al dat speciale gereedschap, en ook netjes opgehangen ![]()
Wat ik nog vergeet is /zijn de polijst hulp stukjes dit zijn er best wel een paar voor de naaf deze is verstelbaar , div .voor tandwiel drager , voor een schijf dit is gewoon een draadeind met een vast gelaste moer
Heb je ook een zuigerstop? Ik heb er eentje van een bougie.