Tip S voor het spaken van velgen van /voor bromfietsen

Vandaag woensdag 3 wolken aan de lucht niet naar het Veerse Meer ,.dus maar 3 wielen ingespaakt .
Morgen weer verder .

De Simson wielen zijn op zijn D D R s ingespaakt ,ik heb zo het gevoel dan de spaken beter uit komen .
Ik heb dit gedaan omdat er aan de kanten van de naaf in sparingen zijn ,en dan staan de spaken anders in de naaf/velg .

Voor welke bromfiets zijn deze, en een lid van Boluz?

De 17 inh is voor een clublid de andere zijn 16 inh voor mijn Simson .
Gister woensdag de velgen de spaken ingezet /gevlochten .
Donderdag morgen ze strak gezet ,en donderdag middag de banden er op gezet setje is ook klaar .

Supergaaf!

Mooie Dunlops er op ook :wink::smiley::+1:

Stabiel ook met die hoge velgrand. Veel strakker sturen daarmee, wel wat minder comfort. Tja het 1 of het ander. Maar staat super mooi.

Dacht als ik deze banden maar op de velgen krijg .
Had op you tube nog een filmpje gezien dat de band met binnen band met t rryps bij elkaar getrokken waren om zo de band goed in de velg laten vallen ,maar dat was niet nodig .

Ziet er in elk geval keurig en best stoer uit dat setje :grinning::ok_hand:

Vind ik ook, gewoon heel erg mooi :star_struck:

Weer een mooi stelletje Cor met ECHTE racebanden. :grinning:

En vandaag weer een mooi set wielen klaar gekregen dit met grote naven voor een Kreidler .

Prachtig vakwerk weer Cor :ok_hand:

Keurig Cor en zitten er RVS of chroom spaken in? Blinkt als een spiegel.

Chrome spaken Jan 24,50 euro voor een set .

Deze week begonnen aan een set 19 inh wielen ei tank .

wielen van een Kreidler EI tank komt niet op de weg maar komt in een vitrine kast in huis .
Ja zo kom je nog wel eens wat tegen .
Deze Meneer heeft ook een Kreidler tatoeage op zijn arm .

Leuk om zoiets te zien opknappen, is prima aan jou toevertrouwd Cor!

Naafjes ook weer aantoonbaar gemaakt ,volgende week deze klus afmaken .

Met wat voor spul maak je dat zo mooi schoon Cor?

Eerst met de koper borstel of staal borstel ,dat als die schoon is kijk je of die putjes en of beschadigingen die je eruit kunt schuren ,in het ergste geval iets afdraaien ,dan schuren tot die mat grijs ziet en dan fijn schuren hoe fijne hoe meer glans .als laatste waterproef schuur papier en ook hier geld hoe fijner hoe beter ,dan met fijne scots bite met Belgon alu goed vet inmasseren tot deze droog begint te worden ,dan schoon maken en dan opnieuw met een zachte doek dit herhalen tot het een spiegel wordt .
En ja geduld is een schone zaak .

Super opgeknapt zeg. Zet je die nog in de blanke lak, of is dat niet nodig, of niet wenselijk.