Ik heb binnen en buiten apart gehouden maar kan zelf geen verschil ontdekken ![]()
Bij mn eerste velg die ik n jaar geleden gedaan heb was dat wel zichtbaar
Ik heb binnen en buiten apart gehouden maar kan zelf geen verschil ontdekken ![]()
Bij mn eerste velg die ik n jaar geleden gedaan heb was dat wel zichtbaar
Spaken knappen wel op zo met n schoonmaakbeurt
En de naaf wordt ook al n aardig stukkie netter..
En de velg gaat er straks ook n stuk beter uitzien. Maar chroom dat is beschadigd door roest herstel je uiteraard niet met schoonmaken.. ![]()
![]()
Spaken zien er niet uit als bin en buiten spaken .
Met het monteren of op nieuw er in zette geen vuilen handen dus
Bij mijn Zündapp zat er ook geen verschil in lengte links en rechts, wel was er verschil in lengte voor het voor en achterwiel, grote naaf en kleinere naaf ![]()
Ik kon het niet laten… voor ik alle spaken schoongepoetst had wilde ik toch nog eens kijken of ik het wiel nog in elkaar kon krijgen. En dan denk je.. ik heb het eergisteren uit elkaar gehaald dus dat zet ik even terug in elkaar maar dan merk je toch dat het lastig blijft.. maar naarmate je er meer mee bezig bent krijg je er ook meer handigheid in..
En de aanhouder wint (doorgaans)…
Dus zie daar! Staat nog maar handvast in elkaar maar dat is prima want ik moet de andere helft van de spaken nog schoonmaken dus het gaat weer uit elkaar en dat ga ik voor mezelf nog ns stap voor stap vast leggen zodat ik de omgekeerde volgorde kan gebruiken voor montage. Ben er wel achter dat bij dit wiel binnen en buiten spaken echt gelijk zijn.
Je gaat al hard on 2026 Frank, dat beloofd wat ![]()
Valt wel mee Carl,
Dit was maar oefenmateriaal ik weet op dit moment niet eens waar het wiel oorspronkelijk uit komt. Het is een set. Voor- en achterwiel beiden met een “Atom” naaf.
Die wil ik gebruiken voor de Spaak workshop en om te oefenen om naven te polijsten.
Zo te zien aan de naaf en de velg is het een mobylette AV 50 voorwiel. De spaken zijn dan idd dezelfde dus maakt het niets uit hoe de hoek is.
Zou goed kunnen want de man waar ik de wielen kocht had er misschien wel 60 of meer liggen en de meesten waren volgens zijn zeggen van Mobylette en o.a. Sparta. dus ik heb er gewoon op goed geluk een stapeltje van hem over genomen wel zoveel mogelijk als sets en met complete naven.
Thanks Wannes.
Ik zal het ook nog eens bij de Mobylette mensen navragen.
Ik zit te kwijlen achter mijn toetsenbord Cor ![]()
Prachtig set wielen Cor, maar toch wel meer spaken dan standaard of bedrog en dikker formaat.
Dit is een kreidler set met grote naven, spaken zijn de standard met butons /verdikking bij de naaf .en gewoon 36 stuks .
Ziet er weer heel heel mooi uit zeg!! ![]()
![]()
![]()
Die verdikte spaken heb ik ook in de velgen gestopt, staat net iets mooier ee.
Ik heb vis MP 20 kg spaken en nippels gekocht.
Ga ik binnenkort eens ophalen, zal wel van alles wat zijn maar goed je kan maar ergens beginnen om wat spullen te verzamelen ![]()
![]()
![]()
![]()
Zijn het nieuwe spaken Frank ?
Ja voor zover ik weet wel