Tips en trix om je werkplaats te verwarmen

Dit topic is aangemaakt om tips en trix te delen aan elkaar om je werkplaats te verwarmen :wink:

Het is altijd lekker dat je op temperatuur sleutelen kan zonder dat je het koud hebt :flushed:

1 Like

Kleinere ruimtes zijn sneller op temperatuur zijn dan grotere ruimtes :wink:

Interessant topic Carl.

Ik ben ook nog n beetje aan het nadenken óf en zo ja hoe ik op n veilige manier mn container(s) zou kunnen verwarmen. Beetje n dilemma dingetje want verwarmen kán ook extra risico’s met zich meebrengen dus goed om dat eerst ns goed te bekijken. Als je garage je werkplek is ligt dat veelal anders dan zou je bij aan kunnen sluiten op huisverwarming. In mn container(s) is dat weer iets lastiger maar zeker niet onmogelijk. Ben dus benieuwd wat er zoal voorbij gaat komen. Mocht iknzelf wat vinden of bedenk dan plaats ik dat uiteraard ook hier.

Jij kan het beste met een zonnen paneel of een kleine wind molen werken Frank constante warmte al dan niet met een accu .
Heb daar ook aan gedacht maar heb natuurlijk 230 V in mijn schuur .

Bij erg koude dagen ga ik het 1 en ander polijsten is ook verwarmend .

Ja Cor ik ben met je eens dat als je een beetje fysiek bezig bent dan heb je t niet zo heel snel koud. Maar bij de kleinere priegelklusje wordt het snel anders.

ik heb 1 zonnepaneel met omvormer die iknaan ga sluiten om wat 12 volt led verlichting aan tr brengen maar daarmee verwarmen gaat niet lukken.

Maar dr zijn meer manieren dus daar vind ik wel wat op :smiley::smiling_face_with_sunglasses: :oil_drum::light_bulb::nut_and_bolt::chains::brick::carpentry_saw::hammer_and_pick::shovel:

Goede generator en elektrische radiator Frank. Open vuur is “not done” in een kleine werkplaats

Zelf gebruik ik een Zibro petroleum kachel. Verwarmd de ruimte zeer snel. Petroleum in België halen, dat scheelt op een 20 liter can €20,- met Nederland. En een bijkomend voordeel van de petroleum kachel is dat hij in je Noodpakket past. Als je cv uitvalt door stroomuitval dan kan de petroleum kachel ook zijn dienst bewijzen.

Zo’n Zibro heeft mij ooit mijn schuur gekost!

Open vuur kachel bij een kennis van mij was aan een scooter bezig benzine dampen en voep de spinnen webben in de fik en mijn Zundapp stond ook binnen ,en dan schrik je je een slag in de ronte .

Daarom is juist dit topic om tips en trix op te doen, zo ook om elkaar te waarschuwen :wink:

De beste optie is, je partner trotseren,

en een slaapkamer opeisen.

2 Likes

1 Like

Slaapkamer ook een optie .

Tja binnen daar moet ik niet mee aankomen hoor .

Ha ha

Nou ja een houtkachel is niet precies wat ik onder “open vuur” versta.. Maar ik snap wat je zegt. Daarom ook dat ik mezelf er in aan het verdiepen ben wat een beetje haalbaar en veilig is.

Mits ik er geen al te grote bende van maak moet ik zeggen dat ze nogal meegaand is hoor.

Ben momenteel met iets bezig waarvan meer straks in een ander topic. :wink:

Verras ons Frank .

Het was vanmiddag goed vertoeven in mijn werkplekje met een straalkacheltje aan, zomaar effe leuk op mijn vrije vrijdag :wink: